Systemisch werk in coaching en therapie

De basis voor het systemisch gedachtegoed ligt bij Bert Hellinger. Inmiddels zijn er velen die voortborduurden op zijn gedachtengoed. Deze kostbare aanvullingen zijn ook meegenomen in deze bijscholing. Systemisch werk gaat over de werking van systemen zoals gezinnen, families etc. en de invloed daarvan op ons dagelijks functioneren als individu. De problemen die zich in het hier en nu afspelen zijn te herleiden naar hetgeen zich in de onderstroom bevindt.

Ben jij therapeut, coach of counselor? Ontdek de opstelling als onderzoeksinstrument waardoor je op een andere laag gaat werken. Na deze drie dagen ben je in staat om het systemisch werk toe te passen in 1-op-1-situaties in jouw dagelijks werk.

De lesdagen zijn inspirerend en vooral praktisch.

Lesonderwerpen o.a.

• Basis (natuur)wetten
  • Niveaus van begeleiding
  • Genogram maken (thuis afmaken, tussen de lesdagen in)
  • Basisbegrippen: fenomenologisch waarnemen, bedding, Holding Space
  • Systemische dynamieken en patronen: o.a. parentificatie en triangulatie
  • Eigen houding en rol
  • Goede systemische vragen
  • Passende zinnen
  • Toepassen van interventies
  • Werken met grondankers
  • Werken met Playmobiel/lego/houten poppetjes enz.

Je ontvangt het certificaat systemisch werk in coaching & therapie als je hebt deelgenomen aan alle 3 de lesdagen.

Bijscholing Systemisch werken in coaching & therapie:

• vrij 10 juni, vrij 7 juni, vrij 24 juni
  • woe 14 sept., woe 21 sept., woe 28 sept. 2022

De lesdagen beginnen om 10.00 uur en duren tot 16.30 uur.

INSCHRIJVEN

Je krijgt een uitgebreide geprinte syllabus, hier kun je prima mee vooruit.

logo nfg zonder tekst

Met betrekking tot bijscholing is deze erkend door de NFG en je ontvangt 12 PE voor de gehele bijscholing. Het certificaat Systemisch Werk in coaching en therapie ontvang je als je hebt deelgenomen aan alledrie de lesdagen.

Praktische informatie

• De groepsgrootte is maximaal 8 cursisten zodat er veel persoonlijke aandacht is.
  • De investering bedraagt € 375,- dit is inclusief een uitgeprinte syllabus, vers fruit en onbeperkt koffie/thee.
  • De opleidingskosten voor deze workshop mag je onder bepaalde voorwaarden aftrekken van de inkomstenbelasting.  Neem voor informatie contact op met de belastingdienst.
  • Onze trainers en vrijwilligers hebben een geheimhoudingsplicht. Deze ligt ondertekend op kantoor van de Stichting ter inzage. Uiteraard hebben zij ook kennis genomen van de algemene voorwaarden en het privacy statement van de stichting en zullen zij zich daarnaar gedragen.
  • Wil je meer informatie? Neem gerust contact met ons op!

INSCHRIJVEN