Tarieven & vergoedingen

Onze therapeut werkt geheel op vrijwillige basis. De opbrengsten van de door haar uitgevoerde werkzaamheden komen volledig ten gunste van de stichting.

Tarieven per 1 juni 2023

Een vrijblijvend kennismakingsgesprek van 30 minuten is gratis.

Als je een Bredapas (en geldig legitimatiebewijs) kunt overleggen is het tarief in overleg.

Een consult kost € 80,- en duurt 1 uur.

Een online consult kost € 75,00 en duurt 1 uur (EMDR kan ook online).

Vergoeding via zorgverzekeraar
Het is raadzaam vooraf bij je zorgverzekeraar na te vragen of je voor vergoeding in aanmerking komt. Dit is bij de meeste zorgverzekeraars het geval als je aanvullend verzekerd bent. Individuele Psychosociale therapie valt onder Complementaire en aanvullende zorg. Kijk ook op de site van de NFG voor informatie over vergoedingen. Het verplichte eigen risico is hierop niet van toepassing. Voor psychosociale therapie heb je geen verwijzing nodig. Ook met verwijzing kan geen vergoeding vanuit de basisverzekering plaatsvinden. Relatietherapie wordt vooralsnog alleen vergoed bij de CZ.

De stichting is vrij van BTW. Je krijgt een factuur van het consult met daarop een betaallink, contante betaling is niet mogelijk.

Vergoedingen via werkgever:
Werkgevers zijn vaak bereid om consulten te vergoeden indien de gesprekken betrekking hebben op persoonlijke ontwikkeling en functioneren en/of ter voorkoming van ziekteverzuim.