BIJSCHOLING EMDR

Deze bijscholingen gaan sowieso door, wij kunnen een veilige afstand waarborgen!

EMDR staat voor Eye Movement Desensitization en Reprocessing.  Het is een zeer krachtige en wetenschappelijk effectief bewezen behandelmethode en de eerste keus in de gehele GGZ bij de behandeling/verwerking van trauma.

Door middel van duidelijke uitleg, (praktijk)oefeningen en demonstraties ervaar je zelf de technieken en leer je hoe je EMDR kunt toe passen in therapie en coaching. Een inspirerende  bijscholing voor Therapeuten, Counselors, Coaches en Psychologen met kennis die meteen toepasbaar is!

Inhoud bijscholing EMDR:

• Hoe werkt EMDR in het brein en hoe leg je dat uit aan je cliënten?
• Wanneer gebruik je welk protocol: schema casusconceptualisatie
• Welke valkuilen en knelpunten kun je tegenkomen?
• Wanneer en hoe pas ik EMDR toe?

• EMDR basisprotocol bij trauma (en uitleg PTSS)
  •  ‘Linksom-model’ bij angst (ook fobie) en stemmingsklachten
  • ‘Rechtsom-model’ bij disfunctionele kernopvattingen/kernovertuigingen
  • Uitgebreide ‘cognitive interweaves’ tijdens een EMDR behandeling
  • Stabilisatie met behulp van Resource Development and Installation (RDI), ook voorbeelden m.b.t. het versterken van interne hulpbronnen (nieuwe stijl)
  • EMDR stress-release protocol
  • Woede -en wraakprotocol
  • Pijn protocol
  • EMDR bij jezelf
  • EMDR bij kinderen (basisprotocol, RDI en linksom-protocol)

Data 3-daagse:

Bijscholing EMDR: vrij 16 apr. vrij 30 apr. vrij 21 mei 2021 is reeds gestart
Bijscholing EMDR: do 27 mei, do 10 jun. do 24 jun. 2021
Bijscholing EMDR: do 9 sept. do 23 sept. do 7 okt. 2021
Bijscholing EMDR: vrij 5 nov. vrij 19 nov. vrij 3 dec. 2121

De lesdagen beginnen om 10.00 uur en duren tot 16.30 uur.

INSCHRIJVEN

logo nfg zonder tekst

Deze bijscholing EMDR  is erkend door de NFG en je ontvangt 2 PE punten per dagdeel ofwel 12 PE voor de gehele bijscholing. Het certificaat basistraining EMDR ontvang je als je hebt deelgenomen aan alledrie de lesdagen.

logo nbvh

Deze bijscholing EMDR  is geaccrediteerd door de NBVH en je ontvangt 3 PE punten per dagdeel ofwel 18 PE voor de gehele bijscholing. Daarnaast is deze bijscholing ook geaccrediteerd als bijscholing voor de PsBK voor 6 PE punten. Het certificaat basistraining EMDR ontvang je als je hebt deelgenomen aan alledrie de lesdagen.

Accreditatie bij het register vaktherapie is aangevraagd. Er is een authorisatieverzoek om te mogen accrediteren bij de Nederlandse Vereniging van Praktijkondersteuners ingediend.

Praktische informatie

• De groepsgrootte is maximaal 8 cursisten zodat er genoeg persoonlijke aandacht en ruimte is.
  • De investering bedraagt € 375,- dit is inclusief een uitgeprinte syllabus, vers fruit en onbeperkt koffie/thee.
  • De opleidingskosten voor deze workshop mag je onder bepaalde voorwaarden aftrekken van de inkomstenbelasting.  Neem voor informatie contact op met de belastingdienst.
  • Onze trainers en vrijwilligers hebben een geheimhoudingsplicht. Deze ligt ondertekend op kantoor van de Stichting ter inzage. Uiteraard hebben zij ook kennis genomen van de algemene voorwaarden en het privacy statement van de stichting en zullen zij zich daarnaar gedragen.
  • Wil je meer informatie? Neem gerust contact met ons op!

INSCHRIJVEN