Bijscholing Transactionele Analyse

Transactionele Analyse (TA) is een sociale psychologie die is ontwikkeld door Eric Berne,(1910-1970). TA gaat uit van een patroon van denken, voelen en doen dat is ontstaan uit (vaak onbewuste) beslissingen die een persoon ooit in zijn of haar leven nam. Wanneer men zich bewust wordt van dat patroon,  kunnen er nieuwe besluiten genomen worden zodat de autonomie, spontaniteit en authenticiteit vergroot wordt. TA kenmerkt zich door een humanistische levensvisie en wordt vaak onder de positieve psychologie geschaard.

Deze bijscholing is zeer geschikt voor hulpverleners die zich op professioneel vlak verder willen ontwikkelen. Je kunt hierbij denken aan psychologen, therapeuten, counselors , coaches, medewerker PNO of HNR en/of studenten in dit vakgebied. De TA laat zien hoe mensen psychologisch gestructureerd zijn en hoe zij hun persoonlijkheid uitdrukken in gedrag en helpt een werkklimaat te creëren dat autonomie, openheid en warmte tussen mensen bevordert.

De lesdagen zijn inspirerend en vooral praktisch!

Lesonderwerpen o.a.

• Vooronderstellingen
  • Basisprincipes
  • Transacties; complementair, parallel en gekruist
  • Ego-toestanden
  • Strooks, positief en negatief
  • Levensposities
  • Levenssript
  • Injucties
  • Drivers en allowers
  • Racketgevoelens en zegels
  • Spelen

Je ontvangt het certificaat basiskennis Transactionele Analyse als je hebt deelgenomen aan alle 3 de lesdagen.

Bijscholing Transactionele Analyse: di 1 jun. di 15 jun. di 29 jun. 2021 geannuleerd, nieuwe data volgt spoedig

De lesdagen beginnen om 10.00 uur en duren tot 16.30 uur.

INSCHRIJVEN

logo nfg zonder tekst

Met betrekking tot bijscholing is deze erkend door de NFG en je ontvangt 12 PE voor de gehele bijscholing. Het certificaat basiskennis Transactionele Analyse ontvang je als je hebt deelgenomen aan alledrie de lesdagen.

logo nbvhMet betrekking tot bijscholing is deze erkend door de NBVH en je ontvangt 18 PE voor de gehele bijscholing. Het certificaat basiskennis Transactionele Analyse ontvang je als je hebt deelgenomen aan alledrie de lesdagen.

logo register vaktherapieMet betrekking tot bijscholing is deze erkend door het register vaktherapie en je ontvangt 17 PE voor de gehele bijscholing. Het certificaat basiskennis Transactionele Analyse ontvang je als je hebt deelgenomen aan alledrie de lesdagen.

Praktische informatie

• De groepsgrootte is maximaal 8 cursisten zodat er veel persoonlijke aandacht is.
  • De investering bedraagt € 375,- dit is inclusief een uitgeprinte syllabus, vers fruit en onbeperkt koffie/thee.
  • De opleidingskosten voor deze workshop mag je onder bepaalde voorwaarden aftrekken van de inkomstenbelasting.  Neem voor informatie contact op met de belastingdienst.
  • Onze trainers en vrijwilligers hebben een geheimhoudingsplicht. Deze ligt ondertekend op kantoor van de Stichting ter inzage. Uiteraard hebben zij ook kennis genomen van de algemene voorwaarden en het privacy statement van de stichting en zullen zij zich daarnaar gedragen.
  • Wil je meer informatie? Neem gerust contact met ons op!

INSCHRIJVEN